آشنایی با برچسب انرژی

برچسب انرژی
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیاز دهید)
Loading...

برچسب انرژی چیست؟

برچسب انرژی برچسبی است که بر روی وسایل مصرف کننده انرژی الصاق می شود و مصرف کننده را با میزان کارآیی و مصرف انرژی آن وسیله آشنا می کند. این برچسب از ۷ فلش رنگی که روی هر یک از آنها یک حرف لاتین از A تا G درج شده، تشکیل شده است که هر حرف و هر فلش رنگی نشانگر درجه هایی از مصرف انرژی دستگاه است. حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارآیی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارآیی دستگاه است.
برچسب انرژی در واقع به خریدار کمک می کند که در هنگام خرید وسیله هایی را انتخاب کند که در مقایسه با سایر وسایل موجود، مصرف انرژی کمتر و کارآیی بیشتری داشته باشد.
به عنوان مثال وقتی خریداری برای خرید یک یخچال فریزر به فروشگاهی مراجعه می کند و با دو مدل یخچال که از هرجهت مشخصات یکسانی دارند روبرو می شود، در این شرایط اگر یکی از یخچال ها رتبه B داشته باشد و دیگری رتبه C مسلماً آن یخچالی که رتبه B دارد، مصرف برق کمتری خواهد داشت.

ما در زندگي روزمره مان هستيم و تهيه بهترين وسيله خصوصاً در مورد وسايل برقي که در عصر تکنولوژي داراي تنوع بسياري است و هر روز با تعداد قابل توجهي از آنها سر و کار داريم، از اهميت بيشتري برخوردار است.
چرا که در انتخاب و خريد وسايل برقي، اطمينان از ايمني، کيفيت، کميت در بازدهي و ميزان مصرف انرژي دستگاههاي مورد نظر با توجه به خدماتي که ارائه مي دهند براي مصرف کنندگان داراي اهميت و ضرورت بسياري است.

آيا مي دانيد:

از موارد پيشنهادي ذيل کداميک شرط لازم و کداميک شرط ضروري در انتخاب و تهيه کالا خصوصاً وسايل برقي محسوب مي شوند. چرا؟

موارد پيشنهادي:

١) توجه به شکل ظاهري کالا
2) توجه به مدل کالا
3) توجه به کارخانه سازنده کالا
4) توجه به تکنولوژي ساخت کالا
5) توجه به نشان استاندارد کالا
6) توجه به برچسب انرژي کالا
خوشحاليم که ما و شما با يکديگر هم عقيده ايم. کاملاً درست است. تمام موارد اشاره شده جزو شرط هاي لازم در انتخاب يک کالا محسوب مي شوند. اما همان گونه که شما نيز مي دانيد توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژي از شرط هاي ضروري در انتخاب و تهيه وسايل برقي خانگي محسوب مي شوند.

آيا مي دانيد چرا؟ زيرا اين علائم، اطلاعات بسيار مفيدي در زمينه ايمني و بازدهي وسايل برقي با توجه به خدماتي که ارائه مي دهند در اختيار مصرف کنندگان قرار مي گیرد.

با توجه به معيارهاي مختلف تعيين شده از سوي مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در کشور ما بيش از 6 نوع آرم استاندارد که نشان دهنده کيفيت، سلامت و ايمني محصولات عرضه شده در بازار مي باشند، وجود دارد.

اطمينان از بازدهي و ميزان مصرف انرژي در وسايل برقي

با توجه به توضيحات، مشخص شد که نشان استاندارد بر روي وسايل برقي، بيانگر بازدهي و ميزان مصرف انرژي در آنها نيست، بلکه فقط نشان دهنده ايمني و عملکرد خوب دستگاه مورد نظر است.
آيا تنها اطمينان از ايمني و عملکرد دستگاه براي تهيه بهترين وسيله برقي خانگي کافي است؟ مسلماً خير. چرا که اطمينان از ايمني و عملکرد يک دستگاه لزوماً ضامن کارآيي و پايين بودن ميزان مصرف انرژي در آن وسيله نيست.

معرفي برچسب انرژی

برچسب انرژي امروزه در اغلب کشورهاي جهان وجود دارد و مصرف کننده را با ميزان کارآيي هر يک از  وسايل پر انرژي خانگي آشنا مي کند. همچنين اطلاعات مشترک در همه وسايل و اطلاعات اختصاصي مربوط به هر وسيله انرژي بر را در اختيار مصرف کنندگان قرار مي دهد.

برچسب انرژي از قسمتهاي مختلفي تشکيل شده است که هر قسمت نمايانگر اطلاعاتي است. که به طور مثال خريداران ماشين لباسشويي مي توانند با توجه به اين اطلاعات در هنگام خريد دستگاهي را انتخاب کنند که در مقايسه با ساير مدلهاي مشابه داراي کارآيي و بازدهي بيشتري باشد.
بخش چهارم برچسب انرژي به وسيله 7 حرف لاتين از A تا G درجه بندي شده است که هر يک از حروف معرف درجه اي از کارآيي دستگاه مي باشد.
حرف A نشانگر بيشترين بازدهي دستگاه و حرف G نشانگر کمترين بازدهي دستگاه است. بنابراين هر چه رتبه دستگاه بيشتر باشد کارآيي آن نسبت به ميزان انرژي که مصرف مي کند بيشتر است. مصرف کنندگان مي توانند در هنگام خريد وسايل برقي خانگي با دقت و توجه به حرف لاتين درج شده در اين قسمت از ميزان کارآيي و بازدهي دستگاه اطلاع يابند.
بخش پنجم، نمايانگر مصرف انرژي دستگاه بر اساس استاندارد ملي تدوين شده و در بخش آزمون استاندارد مي باشد و ساير بخشها بيانگر اطلاعات اختصاصي در مورد هر يک از وسايل مي باشد.
به طور مثال بخشهاي ششم و هفتم در ماشين لباسشويي نشانگر ميزان قدرت پاک کنندگي و قدرت خشک کن دستگاه مي باشد و آخرين بخش نيز آرم مؤسسه استاندارد را نشان مي دهد.

آيا مي دانيد فوايد استفاده از برچسب انرژی چيست؟

استفاده از برچسب انرژي مزايا و فوايد گوناگوني براي مصرف کنندگان اين گونه وسايل دارد که از آن جمله مي توان به موارد زير اشاه کرد:
١) انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خريد وسايل برقي خانگي.
2) آشنا ساختن مصرف کنندگان با ميزان کارآيي و بازدهي وسايل برقي خانگي
3) بهينه سازي و کاهش مصرف انرژي
4) کاهش هزينه انرژي مصرفي در خانواده ها
5) کاهش آلودگي محيط زيست
6) ارائه اطلاعات اختصاصي ويژه هر وسيله برقي
7) ارائه اطلاعات مشترک در مورد وسايل برقي شامل: علامت تجاري و نام شرکت سازنده، مدل دستگاه و نشان استاندارد

خرید سایبان کولر آبی و گازی از فروشگاه تهران سایبان

تهران سایبان اولین مخترع سایبان بوده اما متاسفانه عده ای از این محصول کپی برداری کرده و با کیفیتی پایین به مشتریان عرضه می کنند. این فروشگاه با ضمانت و گارانتی 3 ساله(36 ماهه) محصول خود را به مشتریان ارائه می کند. برای رفاه حال مشتریان خود ارسال به تمام نقاط ایران و نصب در اکثر شهرا ها رایگان کرده است.

اگر شما تمایل به خرید این محصول منحصر به فرد و عالی دارید می توانید به صورت مسقیم سایبان کولر آبی یا گازی را از فروشگاه اینترنتی تهران سایبان با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته تهیه کنید.

تلفن سفارش سایبان کولر: ۰۲۱۷۷۶۴۸۳۲۷