11 توصیه برای صرفه جویی در مصرف آب

استاندارد مصرف آب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1,50 از 5)
Loading...

چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم؟

ما حتی اگر در نقطه ای از کره زمین زندگی کنیم که هیچ گاه با کمبود آب مواجه نشویم باز هم وظیفه انسانی ما حکم می کند در مصرف آب صرفه جویی کنیم. اگر ما در مصرف آب صرفه جویی کنیم نیاز کمتری هم به تصفیه آب فاضلاب خواهیم  داشت و علاوه بر آن به کاهش هزینه های خودمان هم کمک می کند. هر قدر ما در مصرف آب صرفه جویی کنیم مبلغ قبض آب هم کمتر می آید و دیگر نیازی نیست هزینه ی هنگفتی بابت آن بپردازیم.

جدول استاندارد مصرف آب بر اساس 150 لیتر برای یک نفر در شبانه روز

 آشامیدن…………………………………5 لیتر

لباسشویی……………………………..20لیتر

کولر و تهویه……………………………..5 لیتر

دستشویی……………………………..30لیتر

استحمام……………………………….50لیتر

ظرفشویی……………………………..15لیتر

پخت وپز……………………………….15 لیتر

نظافت خانه و آبیاری باغچه………….10 لیتر

جمعا 150
لیتر در روز

چند توصیه جهت صرفه جویی در مصرف آب:

1-ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی مقدار زیادی آب مصرف می کنند. زمانی از این وسیله استفاده کنید که به اندازه کل ظرفیت آن لباس کثیف جمع شده باشد.

 2-شستشوی میوه و سبزیجات

هنگام شستشوی سبزیجات و میوه ها ابتدا راه خروجی ظرفشویی را بسته و سپس آن ها را در آب قرار دهید و پس از شستشو آب بکشید.

3-دوش گرفتن

با کاستن هر دقیقه از مدت زمان دوش گرفتن، بین 20 تا 40 لیتر آب صرفه جویی می شود.

4- کولر

با ایجاد یک سایه بان برای کولر ماهانه بیش از 2300 لیتر آب صرفه جویی می شود. استفاده از سایبان کولر دلیل خنک کردن هر چه بیشتر هوای اطراف کولر مصرف آب را کاهش می دهد. در صورتی که کولر سایبان نداشته باشد آفتاب مستقیما با بدنه کولر برخورد کرده و آن را گرم می کند . این گرما باعث تبخیر آب های موجود در کولر می شود و کولر برای به خشکی نیافتادن باید از آب بیشتری استفاده کند.

5-آبیاری باغچه ها

جهت جلوگیری از تبخیر و کاهش مصرف آب، باغچه ها و فضای سبز را در شب با استفاده از آبپاش به روش بارانی آبیاری کنید.

6- چکه کردن شیر آب

شیرهای آبی که در هر ثانیه یکبار چکه می کنند سالانه 6000 لیتر آب را هدر می دهند. با تعویض به موقع واشر می توان از هدر رفتن این مقدار آب جلوگیری کرد.

7- مسواک زدن

هنگام مسواک زدن با استفاده از یک لیوان آب مانع هدر رفتن مقدار زیادی آب شوید و استاندارد مصرف آب را رعایت کرده اید.

8- شستشوی ضروف

برای شستشوی ظروف شیر آب را باز نگذارید تا ظرف ها را کف بزنید و از باز ماندن دائمی شیر آب به هنگام ظرف شستن جلوگیری کنید. همچنین می توانید فشار آب را کمتر کنید تا آب کمتری مصرف شود.

9- استفاده بجا از سیفون

عده ای حتی بخاطر آشغال (ته سیگار یا دستمال کاغذی ) سیفون را می کشند و حدود 20 الی 25 لیتر آب به هدر می دهند. اینکه از سیفون استفاده نکنیم اصلا درست نیست اما باید درست استفاده کنیم و بخاطر چیز هایی که با مقداری آب شلنگ رفع می شود، نیازی به سیفون کشیدن نیست.

10- چک کردن نشتی های آب دسشویی

برای چک کردن این موضوع می توانید مقداری رنگ در مخزن آب بریزید. برای چند دقیقه صبر کنید. در صورتی که آب داخل رنگی نشد بدانید مخزن شما نشتی ندارد.

11- چک کردن نشت های پنهان

برای چک کردن این موضوع می توانید شماره روی کنتور را بخوانید و برای دو ساعت از آب استفاده نکنید. پس گذشت دو ساعت دوباره شماره های روی کنتور را بخوانید . اگر این اعداد بالا رفت نشان دهنده نشتی آب خانه می باشد که باید به دنبال پیدا کردن آن باشید.

خرید سایبان کولر آبی و گازی از فروشگاه تهران سایبان

تهران سایبان اولین مخترع سایبان بوده اما متاسفانه عده ای از این محصول کپی برداری کرده و با کیفیتی پایین به مشتریان عرضه می کنند. این فروشگاه با ضمانت و گارانتی 3 ساله(36 ماهه) محصول خود را به مشتریان ارائه می کند. برای رفاه حال مشتریان خود ارسال به تمام نقاط ایران و نصب در اکثر شهرا ها رایگان کرده است.

اگر شما تمایل به خرید این محصول منحصر به فرد و عالی دارید می توانید به صورت مسقیم سایبان کولر آبی یا گازی را از فروشگاه اینترنتی تهران سایبان با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته تهیه کنید.