راهکارهای بهینه سازی مصرف برق

بهینه سازی مصرف برق
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیاز دهید)
Loading...

بهینه سازی مصرف برق

استفاده از سایبان برای بهینه سازی مصرف برق موثر است. سایبان با نگهداشتن دما و خنکی اطراف منجر به بهینه سازی مصرف برق می شود.  در ادامه به دلایلی اشاره خواهیم کرد نشانگر صرفه جویی در مصرف برق توسط سایبان کولر می باشد.
1 – ظرفيت برودتي کولرها بايد متناسب با فضاي مورد استفاده و شرايط آب و هوايي محل (از لحاظ دما و رطوبت) انتخاب شود. کولرهاي بزرگتر ازحد نياز تنها باعث مصرف بي مورد انرژي الکتريکي مي شوند. نوع کولرها را متناسب با مناطق آب و هوايي انتخاب کنيد. از کولرهاي گازي براي مناطق گرم و مرطوب و از کولرهاي آبي براي مناطق معتدل استفاده کنيد.
2 – کولر هاي گازي بسته به نوع آب وهوا به 3 کلاس منطقه اي گرمسيري, معتدله و سردسير تقسيم مي شوند. موقع خريد متناسب با آب و هواي محل زندگي خود کولر را انتخاب کنيد.
3- کليد بادزن (فن) در کولرهاي گازي به شما امکان مي دهد هنگام شب از دستگاه فقط براي تهويه استفاده کنيد و هزينه برق دستگاه را به ميزان زيادي کاهش مي دهد.
4- چنانچه امکان پذير باشد بايد از سيستم سرمايش موضعي استفاده گردد. به اين معني که تنها به اتاقهايي که مورد استفاده قرار مي گيرد هواي سرد را منتقل کنيم. به اين منظور مي توان دريچه هاي ورودي هوا به ساير اتاقها را مسدود کرد. سرمايش موضعي در مورد فضاهاي بزرگتر به ويژه سالنهاي کار مانند سالن مونتاژ به معني سرمايش محدوده کار کارگر مي باشد؛ به اين ترتيب نيازي به سرمايش کل فضا نخواهد بود.
5- کولرهاي گازي از جمله پرمصرف ترين وسايل خانگي هستند بنابراين در صورتي که ضرورتي به استفاده از اين نوع کولرها وجود ندارد از استفاده از آنها خودداري کنيد. در صورت ضرورت استفاده از اين نوع کولرها که هزينه سنگيني را نيز در بردارند؛ بايد سعي شود تا از استفاده در ساعت پيک مصرف برق ( از نيم ساعت قبل از اذان مغرب تا 2/5 ساعت بعد از آن) که مصرف انرژي الکتريکي در شبکه برق کشور به حداکثر مي رسد؛ خودداري کرد.
6- هنگام خريد وسايل سرمايشي دستگاهي را انتخاب کنيد که داراي علامت استاندارد و بر چسب انرژي با بالاترين درجه کارايي و بازدهي باشد.
7- کولرهاي گازي معمولاًً داراي درجه تنظيم دما (ترموستات) هستند. تنظيم دما بر روي دماي مناسب فصل گرما که بين ?? تا ?? درجه سانتيگراد است باعث مي شود تا هنگام رسيدن دماي اتاق به درجه دماي تنظيم شده؛ کولر به طور خودکار خاموش شود و بنابراين انرژي کمتري مصرف کند. در مورد کولرهاي آبي نيز نصب يک ترموستات ساده در اتاقها مي تواند مقدار زيادي از مصرف انرژي را کاهش دهد.
8- براي جلوگيري از خروج سرما اطراف پنجره ها و درها را با نوارهاي درزگيري عايق بندي کنيد. استفاده از تهويه طبيعي بخصوص در شب و درز بندي منازل در طول روزهاي گرم بسيار موثر خواهد بود.
9- بهترين درجه حرارت منزل در تابستان بين 18 تا 22 درجه سانتيگراد است . از سردکردن بيش از حد محل سکونت خود خودداري کنيد.
10- نصب کندانسورهاي کولر گازي در سايه باعث جلوگيري از اتلاف ميزان قابل توجهي از انرژي مصرفي کولر گازي خواهد شد.
11- در صورت امکان کولر گازي خود را در مسير باد نصب کنيد. زيرا اين کار بعلت تبادل بهتر حرارت در کندانسورکولر باعث افزايش بازدهي آن و کاهش مصرف برق مي شود.
12- هنگامي که درجه حرارت بيرون ساختمان از دماي داخل کمتر است. با بازکردن پنجره ها به تهويه طبيعي ساختمان کمک کنيد.
13- در روزهاي خيلي گرم, با بستن در و پنجره و کشيدن پرده ها از ورود انرژي گرمايي بيشتر به داخل ساختمان جلوگيري کنيد.
14- سيستمهاي سرمايش خود را به طور منظم تميز کرده و به ويژه گرد و خاک روي کويل ها و فن ها را پاک کنيد.
15- اتاقهاي نشيمن و خواب را کمتر از ?? تا ?? درجه سانتيگراد سرد نکنيد.
16- هنگام ترک ساختمان در طول روز، سيستم سرمايش را خاموش کنيد.
17- پوشيدن لباس‌هاي سبک و روشن، امکان گردش هوا بر روي پوست بدن را فراهم کرده و در نتيجه، احساس خنکي ناشي از تعرق، نياز به سرمايش بيشتر را کاهش مي‌دهد.
18- استفاده از روشنايي متناسب با مورد نياز در طول شب‌هاي گرم سال، باعث کاهش بارهاي گرمايي داخل ساختمان مي‌شود و در نتيجه ضرورت استفاده از سيستم هاي سرمايشي ساختمان ومصرف برق را کاهش مي دهد.
19- مسيرهاي عبور هواي سيستم سرمايش را در کانال‌ها و دريچه‌هاي ورودي و خروجي به طور مرتب تميز کرده و از عدم وجود موانع در اين مسيرها اطمينان حاصل نماييد.
20- در تابستان معمولاً سه منبع عمده گرماي ناخواسته در منزل شما وجود دارد، گرماي هواي خارج که از طريق سقف و ديوار هدايت مي‌شود، گرمايي که از لامپ‌ها و لوازم خانگي انتشار مي‌يابد و نور خورشيد که از راه پنجره‌ها به داخل مي‌تابد. بنابراين مسئول انرژي منزل خود باشيد و با ارزيابي هر يک از موارد فوق تدابيري بينديشيد، مثلاً با افزايش عايق پشت بام و ديوارها حرارت عبور نخواهد کرد. پنجره‌ها را با استفاده از سايبان، پرده کرکره و يا پارچه‌ محافظت نماييد. نصب پرده با رنگ روشن يا سايبان روشن نور خورشيد را به سمت بيرون منعکس مي‌نمايد.
21- هنگام ترک ساختمان در طول روز در صورت روشن گذاشتن کولر‌، درجة ترموستات را 5 تا 10درجه کمتر کنيد؛ کاشتن درختچه‌هاي پيچک در مجاورت ساختمان‌ها علاوه بر زيبايي، عايق سرما و گرما مي‌باشند.منبع : سابا
با توجه به مطالب گفته شده به بهینه سازی در مصرف برق توسط سایبان کولر می رسیم . بنابراین اگر شما از قبض های سنگین برق در فصل تابستان خسته شده اید با این روش می توانید هزینه هایتان را کاهش دهید.

خرید سایبان کولر آبی و گازی از فروشگاه تهران سایبان

تهران سایبان اولین مخترع سایبان بوده اما متاسفانه عده ای از این محصول کپی برداری کرده و با کیفیتی پایین به مشتریان عرضه می کنند. این فروشگاه با ضمانت و گارانتی 3 ساله(36 ماهه) محصول خود را به مشتریان ارائه می کند. برای رفاه حال مشتریان خود ارسال به تمام نقاط ایران و نصب در اکثر شهرا ها رایگان کرده است.

اگر شما تمایل به خرید این محصول منحصر به فرد و عالی دارید می توانید به صورت مسقیم سایبان کولر آبی یا گازی را از فروشگاه اینترنتی تهران سایبان با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته تهیه کنید.

حمل و نقل و نصب  رایگان  سایبان کولر

برای سفارش همین حالا تماس بگیرید:

۷ ۲ ۳ ۸ ۴ ۶ ۷ ۷ – ۰۲۱