چکه کردن هر شير آب سالانه 6‌ هزار ليتر آب را هدر مي‌دهد

استاندارد مصرف آب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیاز دهید)
Loading...

صرفه جویی در مصرف آب

مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب استان کرمان گفت: شير آبي که در هر ثانيه يکبار چکه مي‌کند، سالانه 6 هزار ليتر آب را هدر مي‌دهد.
محمد تربتي در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هفته نخست تير ماه، هفته صرفه جویی آب در سراسر کشور نامگذاري شده ‌و در سال 1387 با اطلاع‌ رساني به مردم اثر تغيير رفتار در مصرف مشاهده شد و حدود سه درصد در مصرف آب تاثيرگذاشت. 
تربتي خاطرنشان کرد: 92 درصد مصرف کنندگان که مهم‌ترين طبقه نيز محسوب مي‌شوند، مصرف کنندگان خانگي هستند و هشت درصد با کاربردهاي غيرمسکوني وجود دارند. وي تصريح کرد: الگوي مصرف با خانوار حدود پنج نفر به ازاي‌ هر نفر در شبانه روز جمعا 150 ليتر است، اما ميانگين مصرف در استان بسيار بالاتر از اين ميزان قرار دارد و کيفيت آب براي شرب پنج ليتر از 150 ليتر است. 
مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب استان کرمان اظهار داشت: منابع آب استان بيش از 99 درصد آن از منابع آب‌ هاي زير زميني تامين مي‌شود و از نظر بهداشتي هيچ گونه مشکل شيميايي يا فيزيکي ندارد. 
وي افزود: مردم بدون هيچ گونه دغدغه خاطر مي‌توانند از آبي که در شبکه آب رساني توزيع مي‌شود، استفاده کنند، زيرا مراکزبهداشت ‌و همچنين دانشگاه علوم پزشکي به عنوان ناظر قانوني بر کيفيت آب نظارت مي‌کنند. 
تربتي خاطر نشان کرد: اصلاح الگوي مصرف، بخشي به رفتار مصرف‌کننده و بخشي به وظايف قانوني شرکت آب و فاضلاب بازگشت دارد و اين دو مکمل هم هستند و آنچه در سازمان بايد مورد توجه قرار گيرد، مرتبط با الگوي مصرف است. 
وي تصريح کرد: مردم با اطلاع‌رساني حوادث و اتفاقات شبکه مي‌توانند از هدر رفت آب و اسراف آن جلوگيري کنند تا خسارت تاسيسات را هم به دنبال نداشته باشد. 
وي گفت: کولر آبي که در تابستان زير نور خورشيد قرار گرفته با ايجاد سايبان براي ‌آن 750 ليتر در مصرف آب صرفه‌جويي مي‌شود و همچنين شير آبي که در هر ثانيه يک‌ بار چکه مي‌کند،سالانه 6 هزار ليتر آب را هدر مي‌ دهد. 
مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب استان کرمان اظهار داشت: با کاستن هر دقيقه از مدت دوش گرفتن و استحمام کردن، بين 20 تا40ليتر در مصرف آب صرفه جویی مي‌شود.

خرید سایبان کولر آبی و گازی از فروشگاه تهران سایبان

تهران سایبان اولین مخترع سایبان بوده اما متاسفانه عده ای از این محصول کپی برداری کرده و با کیفیتی پایین به مشتریان عرضه می کنند. این فروشگاه با ضمانت و گارانتی 3 ساله(36 ماهه) محصول خود را به مشتریان ارائه می کند. برای رفاه حال مشتریان خود ارسال به تمام نقاط ایران و نصب در اکثر شهرا ها رایگان کرده است.

اگر شما تمایل به خرید این محصول منحصر به فرد و عالی دارید می توانید به صورت مسقیم سایبان کولر آبی یا گازی را از فروشگاه اینترنتی تهران سایبان با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته تهیه کنید.

حمل و نقل و نصب  رایگان  سایبان کولر

برای سفارش همین حالا تماس بگیرید:

۷ ۲ ۳ ۸ ۴ ۶ ۷ ۷ – ۰۲۱